-
Urząd wojewódzki
- Dane teleadresowe
-
Wydziały
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Finansów i Budżetu
- Wydział Infrastruktury
- Wydział Prawny i Nadzoru
- Biuro Dyrektora Generalnego
- Wydział Kontroli
- Wydział Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska
- Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
- Biuro Administracji i Logistyki
- Biuro Wojewody
- Wydział Rozwoju i Współpracy Terytorialnej
- Państwowa Straż Łowiecka we Wrocławiu
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Zespół Audytu Wewnętrznego
- Dyspozytornia Medyczna
- Wydział Zdrowia
- Wydział Polityki Społecznej
- Prawne podstawy działalności
- Statut, Regulamin
- Majątek urzędu
- Budżet Wojewody
- Administracja
- Delegatury Urzędu
- Oświadczenia o stanie majątkowym
- Regulamin używania kart płatniczych
- Sprawy do załatwienia w urzędzie
- Dziennik Urzędowy i Akty prawne
- Rejestry, ewidencje, archiwa
- Kontrole i audyt wewnętrzny
- Zamówienia publiczne
- Ogłoszenia
- Obwieszczenia
- Programy
- Praca w DUW
- Dostęp do informacji publicznej
- Koordynator dostępności
Oddział Księgowości i Budżetu
Oddział Księgowości i Budżetu
Kierownik Oddziału:
Agnieszka Dobrowolska
tel.: 71 340 67 55
Zadania Oddziału:
1) Opracowanie materiałów planistycznych w zakresie środków będących w dyspozycji Wydziału oraz na podstawie informacji przekazanych z wydziałów, którym Wydział prowadzi obsługę finansowo – księgową, w tym:
- przygotowywanie propozycji projektu harmonogramu oraz harmonogramu realizacji dochodów w zakresie należności cywilnoprawnych i wydatków budżetowych,
- przygotowywanie Wieloletniego Planu Finansowego Państwa,
- opracowywanie projektu planu oraz planu dochodów w zakresie należności cywilnoprawnych i wydatków budżetowych,
- przygotowanie projektów decyzji i prowadzenie ewidencji zmian w zakresie planu wydatków na podstawie decyzji Dyrektora Generalnego, decyzji Wojewody oraz decyzji ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
2) Obsługa Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa - TREZOR na poziomie dysponenta trzeciego stopnia w zakresie harmonogramu przekazywania środków, planowania oraz sprawozdawczości.
3) Obsługa informatycznej aplikacji BUZA, służącej do prezentacji planu w układzie zadaniowym w zakresie prowadzonej ewidencji księgowej (wartości finansowe), Wieloletniego Planu Finansowego Państwa oraz sprawozdawczości.
4) Współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie opracowywania planów finansowych objętych częścią budżetu Wojewody.
5) Prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie wydatków dysponenta III stopnia, finansowanych z budżetu państwa oraz funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, z uwzględnieniem układu klasyfikacji budżetowej i układu budżetu zadaniowego, w zakresie m.in.:
- dokumentacji płacowej – list płac oraz faktur i rachunków wystawianych przez osoby świadczące usługi na podstawie umów cywilnoprawnych,
- delegacji – polecenia wyjazdu służbowego,
- faktur, rachunków, not księgowych wystawianych przez kontrahentów DUW,
- dyspozycji przekazania środków, m.in.: refundacji kosztów podnoszenia kwalifikacji zawodowych, refundacji kosztów okularów, podatku od nieruchomości, ubezpieczeń, zwrotu kosztów postępowania egzekucyjnego i opłat komorniczych.
6) Obsługa finansowo-księgowa wydatków inwestycyjnych.
7) Obsługa finansowo-księgowa środków pochodzących z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.
8) Obsługa kasowa pracowników Urzędu.
9) Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania.
10) Kontrola dokumentów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym przed dokonaniem wypłat.
11) Przygotowywanie do realizacji czeków i przelewów.
12) Prowadzenie płatności Urzędu w systemie Nowej Bankowości Elektronicznej NBP (NBE).
13) Obsługa finansowo-księgowa najemców/użyczających powierzchnie w budynkach Urzędu, w tym wystawianie faktur i not księgowych.
14) Prowadzenie rejestrów faktur VAT dla celów podatkowych.
15) Sporządzanie deklaracji podatkowych w zakresie podatku VAT.
16) Przeprowadzanie inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami, z wyjątkiem przeprowadzania inwentaryzacji drogą spisu z natury: środków trwałych, inwestycji w nieruchomości oraz maszyn i urządzeń wchodzących w skład środków trwałych w budowie.
17) Analiza wykorzystania środków przekazanych z budżetu państwa na realizację zadań (w zakresie wydatków bieżących).
18) Opracowywanie okresowych ocen i analiz z wykonania budżetu Wojewody w zakresie wydatków bieżących i inwestycyjnych (sprawozdanie opisowe).
19) Sporządzanie sprawozdań budżetowych (RB), finansowych (Bilans, Rachunek Zysków i Strat oraz Zestawienie Zmian w Funduszu) i statystycznych (F-03) przewidzianych obowiązującymi przepisami.
20) Obsługa programów księgowych: FK, ST, AZF.
21) Elektroniczne przekazywanie należności z tytułu zobowiązań Urzędu zasądzonych w prawomocnych wyrokach sądowych i wypłat z ZFŚS poprzez stronę Poczty Polskiej.
22) Obsługa finansowo-księgowa należności cywilnoprawnych, w tym realizacja planu finansowego w zakresie dochodów Skarbu Państwa, m.in.:
- wpływów z opłat czynszowych za wynajem pomieszczeń,
- wpływów z należności przejętych bilansem po zlikwidowanych Zakładach Techniki Medycznej Służby Zdrowia,
- wpływów za publikacje taryf ciepła,
- zwrot wydatków za lata ubiegłe,
- odszkodowania,
- zryczałtowane wynagrodzenia za terminowe wpłacanie zaliczek podatku dochodowego pracowników pobranych na rzecz budżetu państwa oraz wpłaty dotyczące wynagrodzenia które przysługują płatnikowi składek z tytułu wykonywania zadań związanych z ustaleniem prawa i wysokości świadczeń z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa.
23) Prowadzenie ewidencji należności cywilnoprawnych Urzędu.
24) Odprowadzanie dochodów na konto Skarbu Państwa zgodnie z obowiązującymi przepisami.
25) Ewidencja finansowo – księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
26) Obsługa finansowo - księgowa zadań realizowanych w ramach środków z Funduszu Pracy.
27) Obsługa finansowo-księgowa zadań realizowanych w ramach rachunku depozytowego i rachunku sum na zlecenie.
28) Prowadzenie rejestru faktur, rachunków i poleceń zapłaty, których stroną jest Urząd.
29) Ewidencja księgowa środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, pozostałych środków trwałych.
30) Prowadzenie rejestru wyjazdów pracowników Urzędu.